Analytics für mobilen App-Traffic ermöglicht durchgängige Messungen entlang des Weges von Kunden innerhalb einer mobilen App. Dazu werden Messwerte in allen Phasen des Kundenkontakts gesammelt – zum Beispiel Akquisitionsmesswerte wie neue/aktive Nutzer, Interaktionsmesswerte wie Besucherfluss, Kundentreue oder App-Abstürze sowie Ergebnismesswerte wie Ziel-Conversions und In-App-Käufe. So hilft Analytics Mobilentwicklern und Marketingexperten, erfolgreichere Apps zu erstellen und bessere Nutzererfahrungen zu schaffen. Die Funktion wird nun Schritt für Schritt eingeführt und gegen Ende des Sommers für alle Nutzer verfügbar sein.
We are sorting the stream of stakeholder request and product ideas in a KPI-weighted table. The Matrix This 2x2 matrix low effort vs. high effort high value vs. low value is a nice and easy consumable visualization model. The Weights Suggested weights are Reach How many customers does the feature impact? Customers New/existing target groups Revenue Will it drive revenue either direct or via extended CLV? Acquisition Will the feature help drive new customers? Efficiency Does the feature help drive efficiency in customers’ lives – be that internal customers (colleagues), or external (paying) customers? Brand Does the feature enhance your brand awareness? The classification/quadrants Top left to bottom right Q1 Do it now! Q2 Break it down and put in prio sequence Q3 Gap filler Q4 Forget about it... for now. Andy Wicks - Mind the product
Comments
Post a Comment